Wednesday, February 23, 2011

oh! siti nur melati! (bahagian dua)

perghh.memang tak nak kalah siap ada entry bahagian dua bagai.niat dalam hati aku dulu memang tak rasa langsung nak sambung-episod-hati-kering duduk hostel-tahap-tak-kira-bintang a.k.a melati.

ok.mari berbangga dengan anugerah tatatertib aku buat kali ketiga sepanjang berada di uitm.shah alam.-___-''
kepada pembaca yang mungkin kau tak kenal siapa aku,sila jangan terlalu awal membuat assumption yang aku adalah seorang yang hebat.kalau kachak tak ape. T_T

mungkin kau akan cakap.
"apehal perempuan ni,nak bangga.kalau dapat anugerah dekan ok la jugak nak bangga."

ada juga yang mungkin ingin menambah...
"biasalah budakbudak jahat..memang macam tu.."

dan mungkin aku akan jawab..
"ceritatentangaku kan???bukan kau.jadi.sila diam." -___-

oh! aku nak flashback balik anugerah tatatertib yang pertama aku dapat.masa semester satu.hebat bukan?dah tentu anugerah bermakna ni datang dari kolej melati.(lihat tajuk).anugerah ni bukan semua gadis dalam melati akan dapat.eceh.gadis.T_T dulu masa sem satu,aku rasa aku lah gadis perempuan yang paling tak berkawan dalam dunia uitm.sebab tu banyak benda aku tak tau dan tak ada pulak intention nak tanya orang.ok.itu salah aku.
bercerita sikit pasal kolej melati ni.salah satu perkara keji yang dorang amal kan adalah mintak student bayar untuk setiap barang elektrik yang student bawak.satu kepala plug(untuk senang kira) harus lah dibayar dengan RM10.kau kira lah sendiri kalau dah aku bawak segala macam kepala plug untuk caj itu ini,laptop.tempat masak air ape ntah nama dia.bla bla bla.
nak dijadikan cerita.akibat kedaifan dan kenaifan aku masa sem satu dulu.aku buat keputusan sendiri nak bayar lambat sikit sebab aku memang keringkontang sampai nak makan pun tak cukup.ceceh.*ok.tipu.dengan usaha menabung untuk beberapa minggu.aku bayar jugak semua barang elektrik aku.tapi biasalah,dah terlambat.=__+ tak lama lepas tu, surat tatatertib sampai.lepas final hujung sem satu, aku masuk mahkamah melati dan kena saman lagi.even aku TAK salah.demmmm.

*terus berazam dalam hati,tak nak duduk melati lagi lepas ni. :'(


***************************************


bila dah insaf.sem dua.tiga.empat.tak ada masalah.sem lima aku masuk melati balik.


***************************************

nak dijadikan cerita.ada satu hujung minggu ni aku bawak kereta.baru lepas berjimbajimba.mungkin. sampai pintu pagar uitm, kutu guard ni tahan."student ke?tunjuk kad pelajar."
kalau kau kenal aku.kau akan tahu yang aku dulu seorang yang paling rajin pakai kad matrik harihari pergi kelas.tak pernah missed.betul.tapi hari tu nasib aku memang gila tak baik.aku tak bawak kad matrik.demmm again! terus dapat anugerah tatatertib yang kedua.
*aku yang harihari pakai kad matrik, tibatiba sekali tak bawak terus kena.kalau kau yang memang tak ada niat nak bawak langsung tu tak kena, macam mana pulak?? T_T

lepas kejadian tu.aku terus tak nak pakai kad matrik pergi kelas lagi. :'(


*********************************************


semalam pulak.balacibalaci melati datang buat hal lagi.nak buat spotcheck pulak time aku dengan roommate kesayangan tengah buat taik mata.*padahal awal lagi.persiapan untuk menyambut kedatangan balacibalaci ni
memang tak sempat nak prepare.tu lah.datang tak nak bagi tahu.T_T kalau tak.mungkin makanan akan disediakan.demmmm lagi.surat tatatertib aku yang ketiga mungkin akan sampai tak lama lagi.sebab satu bilik berani mam mengaku. "kami BELUM bayar lagi barang elektrik''(rujuk kes aku yang pertama). +__+. ok.pandaipandai lah kau salin nama yang ada kat pintu bilik tu.kalau surat tatatertib dah siap nanti jangan lupa hantar depan muka aku supaya aku boleh maki kau secara live dan pukal nanti. -__________-


*sekarang.hati terasa sungguh kering.tapi perasan tak, semua anugerah tatatertib aku dapat bila aku duduk melati?apehal?

...........kecewa.

No comments: