Wednesday, March 23, 2011

muzium tentera Negeri Sembilan.

zaman mudamuda dulu aku adalah seorang kanakkanak budak  perempuan cumil yang sangat lah suka dengan sejenis haiwan yang dipanggil keretakebal. selain daripada pemandu tegar kereta kontrol, dalam diam aku penah tefikir nak jadi pemandu keretakebal untuk tentera.haha.betul.bagi aku.keretakebal sangat lah cumil berbanding dengan patung barbie segala bagai yang pakai gaungaun kembang,rambut rebonding ikat tepi, dan bila dah tak cun, segala tangan dan kaki barbie akan dicabutcabut. T_T

kebetulan pada hari kejadian aku pergi melawat muzium tentera kat Negeri Sembilan.(dalam hati dah semangat dengan harapan dapat naik keretakebal)ok.menarik.sebab abangabang tentera sangatlah ramai dan hemsem.kachak.bergaya.mutu.keunggulan. -___- semua berebut nak suruh aku masuk booth dorang. sebab memang tak berapa ramai sangat orang datang masa tu. T_T

 sebahagian tempat kejadian.

what a sad thing is.aku dapat banyak information pasal tentera dan dorang punya technology.tak.itu bukan lah sedih sangat.tapi,apa yang tak best, dari apa yang aku dapat tahu, most of technology yang negara kita guna sekarang and even before this adalah technology yang agak ketinggalan sikit compared to other country, macam Singapore.yes.termasuk keretakebal kegemaran aku. T_T dan yang agak tak best nya, semua haiwanhaiwan yang ada kat pameran ni stock yang aku pun tak tahu zaman bila punya.jangan kata nak perang, kalau kau bawak on road pun belum tentu tayar tak gugur. T_T

satu.

 dua.

niat dalam hati tak beriya pun nak tembak phutu banyakbanyak sebab semua stock lama.*demand pulak.kalau stock yang paling jenama canggih dorang letak untuk pameran, sakai jugak lah aku agaknya.

 tiga.*oh! abaikan si botak atas tu. =__=''

oh!terimakasih kepada abang hemsem tentera yang sangat lah kucikuci baik hati nak cerita segala bagai pasal kisah hidup rumahtangga tentera.kalau tak memang haram lah aku nak tahu.

oh! selain keretakebal kegemaran. ada banyak lagi haiwan kegemaran bersama.one of it.Land Rover Defender.yes.trak kucikuci itu.Defender ni jugak jadi main transport untuk abangabang tentera masuk hutan instead of naik heli.Trak ni sangat lah heavy duty dan gila punya best fuction dia bila dah upgrade.siap ada meja tulis bagai dalam tu. T_T menurut abang tentera kachak, selalunya yang naik Defender ni pegawaipegawai atas yang berpangkat tinggi.untuk tentera tak berpangkat, mungkin jalan kaki je.haih.

Defender satu.*abaikan si botak.sekali lagi.T_T

currently Defender yang dorang guna.*abang tentera nampak kachak sekali.cukup stylo.

-___-''

oh ya.kalau kau nak rembat M-16 juga boleh.

ok.done!

No comments: